zondag 9 december 2012

Bezichtiging Fruition

Afgelopen donderdag 6 december heb ik het prachtige schip "Fruition" van Rob de Zinger mogen bewonderen in de haven van Dordrecht.
Ondanks het feit dat ik onder de indruk was van dit prachtige scheepje realiseerde ik mij al snel, dat het schip wellicht uitstekend geschikt is voor flinke zeereizen, maar om er met een "vreemde" een week op te verblijven mist het simpelweg "bewegingsruimte". Ik verwachte dat Rob het na deze kennisgeving kort zou willen houden. Hij was echter zo vriendelijk mij toch een uitgebreide rondleiding te gunnen. Hij vertelde veel over de uitgebreide restauratie, die hem en zijn (toenmalige-) vriendin ruim 15 jaar tijd heeft gekost. Ook de emotionele ontvangst in Schotland door de zoon van de oude kapitein/eigenaar (die destijds op het schip is overleden) is de revue gepasseerd, compleet met de Schotse krantenkoppen. Ik heb het foto-album van de restauratie gezien en heb Rob de Zinger leren kennen als een geweldige vent, die niet alleen groot in centimeters is! Als mensen interesse hebben in dit schip. Het wordt uitgebreid beschreven bij Scheepszaken.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten