zondag 2 december 2012

Het recht om krom te zijn. 2-12-2012 Aanpassing van het projectplan. Ik wil met het schip “Met Recht Krom” actief op zoek naar verhalen. Naar Scheepsverhalen. Bij voorkeur naar verhalen, van (oud-) schippers, die verhalen “uit overlevering” kunnen vertellen. Met deze scheepsverhalen is in 1e instantie geen* geld te verdienen. Het is daarom de bedoeling de verhalen te verzamelen en in een later stadium te bundelen en in boekvorm uit te geven. Om toch eerder aan geld te komen is het mijn bedoeling om “levensverhalen” op te tekenen, van mensen, die er voor gekozen hebben en/of gedwongen zijn geweest “anders” door het leven te gaan. Deze mensen dienen bereidt te zijn te betalen voor een weektrip, in combinatie met een “autobiografie”. De week wordt besteedt aan een reis door of om Nederland, met veel ruimte voor lekker eten en muziek. In de tussentijd maak ik Video/geluid opnames en doe ik een uitgebreid interview. Na deze week worden de beelden en geluidsfragmenten verweven met de autobiografie en aangeboden als “levensverhaal”, op CD. Het is ook denkbaar bovenstaande uit te voeren voor “bekende” mensen, die er prijs op stellen hun “echte” verhaal op te laten tekenen. In dit geval heeft de bekende Nederlander uiteraard de keus: 1: betalen voor de week en eigenaar worden van de CD; 2: niet betalen voor de week en een afspraak maken over de rechten van het “levensverhaal”. Als 1e zal ik gaan proberen Gilbert O Sullivan te benaderen. De naam van mijn “project” is tenslotte gebaseerd op de tekst “the right to be wrong” in het briljante liedje “Nothing Rymed”. Schip “Met Recht Krom” : (op dit moment eigendom van Rob en Angelique en te koop als “Fruition” bij Scheepszaken). Financiering wil ik proberen via “Crowfunding”. Benodigd startkapitaal: ca. € 200.000,00 Voorlopig ga ik proberen bij “bekende Nederlanders” te polsen of er interesse te vinden is. *: Wellicht is een dagvergoeding via PGB of rusthuis mogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten